18 Ciekawostek o Airbnb

foto – Pixabay

1. Airbnb to skrócona wersja oryginalnej nazwy firmy, AirBedandBreakfast. Zgodnie z nią, Brian Chesky i Joe Gebbia stworzyli koncepcję biznesu, umieszczając dmuchany materac w swoim salonie i przekształcając swoje mieszkanie w miejsce do wynajęcia w październiku 2007 roku.

2. W latach 1999-2004, Brian Chesky uzyskał tytuł licencjata sztuk pięknych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego w RISD. W tym czasie poznał Nathana Blecharczyka i Joe Gebbię. Choć Blecharczyk dołączył do zespołu znacznie później, w sierpniu 2008 roku absolwenci rozpoczęli mały biznes, który ostatecznie przekształcił się w Airbnb.

3. W lutym 2008 roku, Nathan Blecharczyk dołączył do zespołu Airbnb. Stworzyli stronę internetową, która udostępniała oferty krótkoterminowych miejsc zamieszkania dla tych, którzy nie mogli zarezerwować hoteli.

4. Kiedy latem 2008 roku Stowarzyszenie Projektantów Przemysłowych Ameryki (Industrial Designers Society of America) zorganizowało konferencję poświęconą wzornictwu przemysłowemu, właściciele Airbnb w końcu doczekali się pierwszych klientów. Podczas imprezy, niektórzy z podróżujących mieli problem z szukaniem noclegu, ponieważ większość hoteli była w pełni zarezerwowana. Na szczęście, airbedandbreakfast.com było tam i było gotowe, by ich przyjąć.

5. W marcu 2009 r. nazwa firmy została skrócona do Airbnb.com.
Od tego czasu oferta strony rozrosła się z dmuchanych materacy i wspólnych przestrzeni na nieruchomości wyższej klasy, w tym domy, apartamenty, prywatne pokoje i inne nieruchomości.

6. Jedną z przyczyn sukcesu Airbnb jest sposób, w jaki zapewnia wygodne rozwiązania w branży hotelarskiej. Funkcjonalnie, Airbnb działa jak “Uber”. Uber nie wydaje na własne samochody, by przewieźć ludzi z punktu A do B, a mimo to firma wciąż osiąga zyski.

7. Airbnb umożliwia zarabianie pieniędzy zarówno dużym, jak i małym właścicielom nieruchomości.
Jeśli właściciel nieruchomości ma dodatkową przestrzeń w swoim lokalu, może zostać wynajmującym za pośrednictwem Airbnb. Niemal każdy może zamieścić swoją nieruchomość na Airbnb. Ponadto, rejestracja i wystawianie ofert jest bezpłatne.

8. Choć oferty są darmowe, Airbnb pobiera od gospodarzy opłaty za usługi. Za każdą rezerwację firma pobiera od gospodarza 3%. Goście mogą zapłacić “opłatę za obsługę gościa” w wysokości od 0% do 20% oprócz opłaty rezerwacyjnej, by pokryć koszty usług Airbnb i obsługi klienta.

9. W 2010 roku, Airbnb zadeklarowało, że z 600 000 zarezerwowanych noclegów, 80% miało miejsce w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Innymi słowy, firma rozrastała się w tempie wykładniczym, większym niż kiedykolwiek.

10. Ze względu na szybki wzrost liczby użytkowników z całego świata, w 2012 roku firma zdecydowała się otworzyć biura w Barcelonie, Paryżu, Mediolanie, Kopenhadze, São Paulo i Moskwie. Dołączyły  do istniejących już biur w Londynie, Hamburgu, Berlinie i San Francisco.

11. Pod koniec 2012 roku, Airbnb wypuściło cyfrowy przewodnik turystyczny o nazwie “Okolice”. Przewodnik ten rekomenduje swoim użytkownikom zajęcia i trasy podróży w oparciu o ich osobiste preferencje .

12. Airbnb wprowadziło nowe logo w 2014 roku.
W przeciwieństwie do starego logo, które zawierało litery alfabetu Airbnb, nowe logo nazwane “Belo” reprezentowało uniwersalny symbol przynależności. Jest to zgodne z wizją Airbnb, by pomagać ludziom doświadczać różnych kultur poprzez oferowanie noclegów.

13. W 2015 r. firma rozszerzyła swoją działalność na Kubę, gdy kraj ten złagodził restrykcje wobec amerykańskich firm pod rządami administracji Obamy. W rezultacie, Airbnb pozostaje jedną z pierwszych kilku amerykańskich firm, które działają na Kubie.

14. Kampania marketingowa z 2016 roku przyniosła duże zyski. Klienci i podróżnicy byli zachwyceni ideą rezygnacji z przeciętnych tras turystycznych i doświadczania miejsca docelowego jako prawdziwy lokalny turysta. Kampania “Zamieszkaj tam” Airbnb z 2016 roku promowała koncepcję “nie zwiedzania Paryża”, ale zamiast tego “życia w Paryżu”.

15. W połowie 2016 r. niektórzy członkowie Senatu Stanów Zjednoczonych zwrócili się do Federalnej Komisji Handlu o zbadanie wpływu Airbnb na koszty mieszkaniowe. W październiku 2016 r. gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo podpisał ustawę nakładającą na Airbnb kary za łamanie lokalnych przepisów mieszkaniowych.

16. Nowy Jork ma jeden z największych na świecie rynków wynajmu krótkoterminowego dla stron internetowych takich jak Airbnb. Jednak Nowy Jork dąży do uregulowania tych firm w związku z nieprzestrzeganiem przez gospodarzy zasad i przepisów dotyczących wynajmu krótkoterminowego. Rzekomo ponad 50% gospodarzy Airbnb w Nowym Jorku łamie te przepisy.

17. Nowy Jork nie jest jedynym dużym miastem, które doświadcza konfliktu związanego z rozwojem Airbnb. Choć Paryż popiera korzystanie z Airbnb i zdaje sobie sprawę z wartości Airbnb dla miasta pod względem turystycznym, rząd narzucił bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące tego, w jaki sposób właściciele mogą wynajmować swoje nieruchomości.

18. Jednym z powodów, dla których kraje chcą zakazać Airbnb jest fakt, że postrzegają Airbnb jako potencjalne zagrożenie dla swoich mieszkańców. Uważają, że ich mieszkańcy mogą skorzystać z napływu turystów przyjeżdżających z lewa i prawa, zamiast zatrzymywać się w hotelach turystycznych. Wynajem krótkoterminowy skłania również niektórych właścicieli do pozbycia się długoterminowych lokatorów, ponieważ postrzegają oni klientów krótkoterminowych jako bardziej opłacalnych.

4.3/5 - (3 votes)
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz Również Polubić