Jako właściciel firmy na pewno wiesz już, że posiadanie stron internetowych jest teraz praktycznie wymogiem wśród klientów. Nie wystarczy ich jednak tylko mieć – witryna firmowa, żeby być atrakcyjną dla konsumenta, musi posiadać kilka określonych cech. Czy strona internetowa Twojej firmy spełnia wskazane warunki?
Tworzenie stron internetowych – optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych
Tak zwana responsywność to teraz warunek, który muszą spełniać wszystkie profesjonalne strony internetowe. Oznacza to, że strona www dostosowuje się do okna przeglądarki klienta. W związku z tym nieważne czy wchodzimy na stronę na komputerze, tablecie, czy smartfonie, witryna zawsze będzie się prawidłowo wyświetlać. Ponieważ coraz więcej użytkowników Internetu korzysta z niego właśnie na urządzeniach mobilnych, to responsywność świadczy o tym, czy strona www (albo sklep internetowy) jest profesjonalna, czy została pod względem technologicznym w tyle.
Firmy w Internecie – nowoczesny i przejrzysty wygląd strony www
Nieważne na jakim urządzeniu wyświetlasz stronę – jej projekt powinien być zgodny z najnowszymi trendami i dobrze rozplanowany. Wcale nie musi to oznaczać skomplikowanych rozwiązań i wyskakujących zdjęć, wręcz przeciwnie – w tym przypadku często mniej oznacza więcej. Bloki tekstu muszą być przeplatane zdjęciami i grafikami, najważniejsze elementy powinny od razu rzucać się w oczy, a całość powinna być spójna. Wszystko to wpłynie na pozytywny odbiór strony internetowej i sklepów internetowych przez klienta.
Profesjonalne strony www muszą być łatwe w nawigacji
Pozostając w temacie projektu stron internetowych – wygląd to jedno, ale tak samo ważna jest łatwość w nawigacji. Podczas tworzenia stron internetowych i sklepu e-commerce trzeba wziąć pod uwagę przemyślane menu podzielone na zakładki. Nie powinno ich być zbyt dużo, ale użytkownik powinien z nich otrzymać wszystkie potrzebne informacje. Na stronie www nie powinno być też zbyt dużo „bajerów”, które będą się długo ładować i nie tylko mogą utrudniać nawigację, ale też spowalniać stronę.
Tworzenie stron www – czy treści na Twojej stronie są merytoryczne?
„Content is king” to angielskie powiedzonko marketingowe, które idealnie obrazuje jak ważne na stronie są treści. Będą one miały na użytkownika taki sam wpływ jak wygląd strony www – mogą zachęcić go do pozostania na naszej witrynie albo skłonią go do przejścia do konkurencji. Dzisiejsi użytkownicy Internetu bardzo szybko są w stanie ocenić czy autor treści zna się na rzeczy, czy „leje wodę”. Dlatego teksty na stronie powinny mieć dużą wartość merytoryczną, ale powinny być też zwięzłe i podzielone na łatwe w przyswojeniu akapity.
Tworzenie stron www (w tym e-commerce) to też branie pod uwagę grupy odbiorców, do których kierujesz swoje treści. Musisz dobrać do nich odpowiedni język. Jeżeli Twoja marka kieruje swoje produkty do młodych odbiorców, zadbaj o młodzieżowy, “luzacki” język. Jeżeli z kolei chcesz dotrzeć do starszego, profesjonalnego odbiorcy, zadbaj o to, żeby Twoje treści były na odpowiednim poziomie.
Pozycjonowanie stron – nie możesz zapomnieć o SEO
Projekt, układ, responsywność, treści… nie możemy zapomnieć o jeszcze jednym elemencie strony www, bez którego w obecnych czasach nie poradzi sobie żadna witryna. Mowa oczywiście o SEO, a więc optymalizacji stron internetowych dla wyszukiwarek. Składa się na nią wiele czynników, z których o kilku już wspomnieliśmy, np. oryginalne i merytoryczne treści. Ważne są też jednak słowa kluczowe. Są to frazy, po których będą nas wyszukiwać użytkownicy (a raczej nasze produkty i usługi). Odpowiednie dobranie słów kluczowych i umieszczenie ich we właściwych ilościach w treściach i nagłówkach na stronie sprawi, że wyszukiwarka Google będzie nagradzać naszą witrynę, a tym samym znajdzie się ona wyżej w wynikach wyszukiwania.
Twoja strona nie spełnia kryteriów? Pomoże Ci agencja interaktywna, która obsługuje w całej Polsce
Jeżeli po przeczytaniu wymagań wobec profesjonalnej strony internetowej i sklepu internetowego masz wątpliwości, czy Twoja strona się do nich zalicza, nie panikuj. Wszystko można jeszcze poprawić. Sytuację może uratować agencja interaktywna. Specjaliści z zakresu web designu i pozycjonowania mogą na każdym etapie pomóc nam zmienić projekt strony www i sklepu e-commerce oraz „podrasować” SEO. Strony internetowe stworzone przez taką agencję są zaprojektowane z myślą o potrzebach klienta i jego preferencjach.
Agencja interaktywna zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin:
- web designerów
- copywriterów
- grafików
- programistów
- specjalistów od SEO
Taka agencja interaktywna będzie też korzystać z profesjonalnych narzędzi i programów CMS jak WordPress w celu stworzenia atrakcyjnej strony internetowej lub sklepu internetowego. Tworzenie stron www przez taką firmę jest zawsze profesjonalne. Ich projekt jest przejrzysty i funkcjonalny, kolorystyka i czcionka są zgodne z najnowszymi trendami, treści są merytoryczne, a całość zgodna z zasadami SEO. Działania agencji są też profesjonalne w kwestii ustaleń formalnych: terminu, dostępu klienta do strony, itp.
Projektowanie stron internetowych – jaką agencję wybrać?
Przy wyborze agencji musimy pamiętać, że obecnie projektowanie stron internetowych może odbywać się całkowicie zdalnie. Dlatego w naszych poszukiwaniach nie ograniczajmy się tylko do naszego miasta – obecnie w całej Polsce działają firmy projektujące strony internetowe. Kraków, Gdańsk, Warszawa, Wrocław, Poznań – oferty wszystkich firm znajdziemy w Internecie.
Jeżeli portfolio w zakładce “projektowanie stron internetowych” jednej z agencji dostępne na jej stronie przypadnie nam do gustu, kolejnym krokiem będzie zapytanie o możliwość spotkania online. W ten sposób możemy wybrać firmę, która rozumie nasze potrzeby i z którą tworzenie stron internetowych będzie przyjemnością. Z nimi nasza strona będzie spełniać potrzeby użytkowników oraz Google, co bardzo szybko powinniśmy zauważyć w postaci zwiększonej ilości użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę, ale też tych, który do niej wracają. Skorzystanie z usług takiej agencji będzie też wskazane w przypadku realizacji platform e-commerce.